Mechanika samochodowa - Kto? Gdzie? Jak?

i już dojdzie do takiej sytuacji, powinniśmy wiedzieć, co trzeba zrobić. Najlepiej oczywiście będzie oddać nasze auto do mechanika i zapewnić mu najlepszą opiekę. Niektóre naprawy będą oczywiście mniej kosztowne, inne wyniosą już

Mechanika samochodowa - Kto? Gdzie? Jak?

Czy dobrze jest wydać więcej na naprawę samochodu?

Naprawy samochodów to temat, który nie wywołuje u nas pozytywnych emocji. Nikt w końcu nie chciałby, by jego samochód się zepsuł, ale jeśli już dojdzie do takiej sytuacji, powinniśmy wiedzieć, co trzeba zrobić. Najlepiej oczywiście będzie oddać nasze auto do mechanika i zapewnić mu najlepszą opiekę. Niektóre naprawy będą oczywiście mniej kosztowne, inne wyniosą już znacznie więcej, jednak bez względu na to, nie powinniśmy próbować oszczędzać. Jeśli będziemy starać się znaleźć bardzo tani serwis samochodowy, może okazać się, że nie zapewni on nam usług na odpowiednim poziomie i wręcz zaszkodzi naszemu autu, a i tak za takie usługi będziemy musieli zapłacić. Jeśli więc zależy nam, by auto było w dobrych rękach, powinniśmy być gotowi czasem zapłacić za naprawę nieco więcej.


Rodzaje wycieraczek

Wycieraczki przegubowe - (potocznie klasyczne lub tradycyjne) - starszy typ wycieraczek, stosowany w starszych samochodach. Są to wycieraczki, które posiadają metalowe stelaże z przegubami, które spełniają rolę równomiernego dociskania pióra do szyby, tak aby równomiernie zbierały wodę z każdej części szyby. Ich wadą jest głośniejsza praca w porównaniu do wycieraczek nowszego typu.

Wycieraczki bezprzegubowe - (potocznie płaskie) - obecnie stosowany typ wycieraczek, w które są zaopatrywane fabrycznie nowe samochody. W porównaniu do klasycznych wycieraczek przegubowych pozbawione są ruchomych elementów, czyli stelażu z przegubami. Takiego typu wycieraczki, oprócz lepszego wyglądu łatwiej jest oderwać od szyby podczas mrozów i są mniej narażone na korozję. Ich podstawową wadą jest wysoka cena w stosunku do wycieraczek starszego typu.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wycieraczka


Podstawowe fakty o układzie chłodzenia

Układ chłodzenia silnika spalinowego ? układ, którego zadaniem jest zapobieżenie wzrostu temperatury silnika ponad maksymalną (do 150 °C) oraz utrzymanie jej w optymalnym zakresie 90 °C do 100 °C. Prawidłowe funkcjonowanie układu chłodzenia jest niezbędne dla osiągnięcia przez silnik odpowiednich warunków pracy. W razie braku chłodzenia następuje szybki wzrost temperatury zasadniczych elementów silnika, co skutkuje pogorszeniem smarowania (utrata własności smarnych oleju i jego spalanie), występowaniem przedwczesnych zapłonów (samozapłonów) mieszanki, wreszcie nadmiernym rozszerzeniem termicznym tłoka w cylindrze, co zwykle kończy się jego zatarciem. Zbyt niska temperatura pracy również nie jest wskazana - m. in. pogarszają się wówczas warunki odparowania paliwa, co zakłóca proces spalania i może powodować podwyższoną emisję szkodliwych substancji. Praca w niskiej temperaturze może także prowadzić do tzw. spłukiwania oleju z gładzi cylindrowych, co jest bardzo szkodliwe dla warunków smarowania.

Układy chłodzenia silników spalinowych generalnie można podzielić na dwa zasadnicze typy ? bezpośrednie i pośrednie. Układ chłodzenia nazywamy bezpośrednim, gdy do chłodzenia wykorzystywane jest powietrze bezpośrednio owiewające cylindry i głowicę silnika. Układ nazywamy pośrednim gdy ciepło odbierane jest za pomocą przepływającej przez kanały wewnątrz korpusu silnika cieczy chłodzącej. Wyjątkowo chłodzenie w układzie pośrednim zachodzić może przez odparowanie wody, którą trzeba wówczas bardzo często uzupełniać (tzw. układy otwarte, obecnie praktycznie nie stosowane).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Uk%C5%82ad_ch%C5%82odzenia_silnika_spalinowego