Ogólnie o social media

r dobrej platformyWybór platformy social media...to bardzo ważna sprawa strategiczna. Obecność dużej liczby użytkowników nie powinna być decydującym kryterium wyboru. Każdy serwis rządzi się swoimi prawami i zbiera inne grupy doce

Ogólnie o social media fanpage dla firm
Wykorzystaj social media do tego, żeby pozyskać nowych klientów. Wejdź na lepszy poziom kontaktu z klientami, zadbaj o znaczenie twojej firmy w internecie. Chcesz wiedzieć więcej?

Wybór dobrej platformy

Wybór platformy social media...to bardzo ważna sprawa strategiczna. Obecność dużej liczby użytkowników nie powinna być decydującym kryterium wyboru. Każdy serwis rządzi się swoimi prawami i zbiera inne grupy docelowe. Tak więc zanim postawisz wszystko na przykład na Facebooka, zorientuj się, czy działalność Twojej firmy nie będzie efektywniej prowadzona na przykład na Google+. Jeżeli materiały graficzne są sposobem na promocję Twojej firmy, to pomyśl o serwisach zakładkowych - takich jak Pinterest, lub o modnym ostatnio Instagramie.


Pamiętaj o konsekwencjach

To, jaki wizerunek prezentujemy w sieci zależy tylko i wyłącznie od nas. Media społecznościowe pozwalają na pełną kontrolę, dzięki czemu możemy wykreować bardzo dobry wizerunek. Jednak często ludzie pozwalają sobie w internecie na więcej luzu, co potrafi mieć przykre konsekwencje. Jeśli narzekasz na swojego szefa na Facebooku to nie zdziw się, jeśli następnego dnia zobaczysz na biurku wypowiedzenie. Często traktujemy te media zbyt swobodnie, a przecież nic stamtąd nie zginie i teoretycznie WSZYSCY mogą zobaczyć nasze zdjęcia i wpisy. Warto o tym pamiętać, bo internet nie zapomni :).


O kosztach i zyskach

Koszty prowadzenia promocji firmy w internecie mogą być różne. Nie jest sztuką przeinwestować w tym zakresie - można wydać nawet kilka tysięcy miesięcznie, ale nie uzyskać odpowiednich rezultatów sprzedażowych. Warto uważać zwłaszcza na kwestie związane z mediami społecznościowymi - na szczęście już napompowane oczekiwania zaczynają przygasać, ale moda na firmowy fanpage kosztowała niektóre firmy zbyt dużo. Warto w to w ogóle inwestować?Warto. Ale podtawą jest dobrze dobrana strategia!


Media społecznościowe - tylko dla dużych firm?

Social media jest dla wszystkich? Jest część prawdy w tym stwierdzeniu, ponieważ jeśli masz małą firmę - prowadzenie działań promocyjnych w mediach społecznościowych może się opłacać. Jeśli masz średnią, lub dużą firmę to obecność na platformach społecznościowych będzie dobrze widziana przez klientów (zarówno obecnych, jak i potencjalnych). Jednak nie każdemu można polecić ten sposób promocji.


O Facebooku

Facebook - najbardziej znany na świecie serwis społecznościowy, który ma swoich wiernych fanów, zwykłych użytkowników i wielu przeciwników. Dla niektórych wielkim wyrażeniem indywidualizmu jest usunięcie konta na FB lub głośne krytykowanie tego portalu. Nie ma chyba osoby, która nie znałaby Facebooka i nie miała na jego temat nic do powiedzenia. Cóż - Facebook to przede wszystkim jednak bardzo rozbudowany komunikator, który umożliwia dzielenie się ze światem tymi informacjami, którymi chcemy się podzielić. Pozwala na utrzymanie dużej sieci kontaktów - w każdej chwili możemy dotrzeć do kogoś, kogo nie widzieliśmy od lat.