Z mechanikiem za pan brat

azwyczaj takich specjalistów odnajdziemy oczywiście w serwisach mechanicznych, jednak warto oczywiście wybierać tylko te sprawdzone, które mogą zapewnić nam wysoką jakość usług oraz bezpieczeństwo. Aby taki właśnie warsztat odszuk

Z mechanikiem za pan brat

Najlepszy sposób na naprawę samochodu

Aby samochód został naprawiony szybko i komfortowo, powinniśmy trochę się postarać i znaleźć osobę, która zajmie się tym w odpowiedni sposób. Zazwyczaj takich specjalistów odnajdziemy oczywiście w serwisach mechanicznych, jednak warto oczywiście wybierać tylko te sprawdzone, które mogą zapewnić nam wysoką jakość usług oraz bezpieczeństwo. Aby taki właśnie warsztat odszukać, należy popytać o radę naszych znajomych, a jeśli to nie wystarczy, dobrze będzie poszukać dodatkowych informacji w Internecie. To właśnie tam możemy poczytać różne opinie oraz porady, dzięki którym bez problemu podejmiemy najbardziej opłacalną decyzję i pozbędziemy się dodatkowych kłopotów.


Gaźnik i jego historia

Gaźnik został wynaleziony w 1876 roku przez Gottlieba Daimlera. Gaźniki były najpowszechniejszym sposobem zasilania silników benzynowych aż do lat 80. XX wieku. Wyparte praktycznie całkowicie zostały z motoryzacji w latach 90. przez układy wtryskowe zapewniające dzięki sterowaniu komputerowemu dawkowanie paliwa zależne od aktualnych parametrów pracy silnika co przekłada się na lepszą wydajność i oszczędność paliwa.

Gaźniki są używane w dalszym ciągu do zasilania niewielkich silników w motorowerach, skuterach, kosiarkach, spalinowych modelach zdalnie sterowanych. Samochody z silnikami wyposażonymi w gaźniki stosowane są w niektórych sportach motorowych (NASCAR).

W Rosji do 17 kwietnia 2012 produkowana była Łada 2105/2107 z silnikiem benzynowym zasilanym gaźnikiem.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik


Masz diesla? Musisz to wiedzieć

Silnik o zapłonie samoczynnym (znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla, ZS) ? silnik cieplny spalinowy tłokowy o spalaniu wewnętrznym, w którym ciśnienie maksymalne czynnika jest znacznie większe, niż w silnikach niskoprężnych (z zapłonem iskrowym), a do zapłonu paliwa nie jest wymagane żadne zewnętrzne źródło energii, ma miejsce zapłon samoczynny1. Do cylindra dostarczane jest powietrze, kiedy tłok zbliża się do swojego GMP następuje wtrysk paliwa, które następnie spala się po przekroczeniu w komorze spalania temperatury jego zapłonu. Do zainicjowania zapłonu nie są potrzebne tak jak w przypadku silnika o zapłonie iskrowym zewnętrzne źródła ciepła1. Stopień sprężania w silnikach wysokoprężnych mieści się w przedziale 12-251.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym